Wednesday, June 19, 2013

PALMER'S :- COCOA BUTTER FORMULA SKIN THERAPY OIL

ASSALAMULAIKUM!

hai uols! aku nak review satu produk yang tengah menjadi kegemaran akuI buat masa sekarang. Produk itu ialah

COCOA BUTTER FORMULA SKIN THERAPY OIL (CBFSTO)

produk ini lebih kurang dengan Bio-Oil.. tapi hurm, apa yang best ek pada *CBFSTO (hoho suka suki aku bagi nama pendek camnih)? perkara pertama yang aku suka produk ini berbanding Bio-Oil ialah bau dia! serius bau dia best.. aku rasa macam bau makanan..haha! okay lepas beberapa minggu aku pakai produk ni, aku memang sedar dan yakin... bahawa tangan aku menjadi lebih lembut dan gebu lebih biasa. akhir sekali, aku beli produk ini untuk kurangkan parut-parut jerawat! well said, this product seriously effective!  jyeahhhh :)

dan

alasan lain aku katakan kenapa produk ni best ialah dah nak habis.. malah aku telah mengabaikan Bio-Oil.. mehehe :P



jadi, kat sini aku nak cadangkan waktu yang paling best untuk pakai produk ni ialah :-
-> selepas mandi
-> sebelum tidur

ok, dekat bawah ini ialah hasil peng-google-an aku mengenai deskripsi produk dan kandungan bahan produk

Palmers, pembuat jenama yang sangat poplar mentega koko, telah merancang formula khusus untuk tujuan penyembuhan, dan mengurangkan munculnya stretch mark. Syarikat gabungan formula Cocoa Butter sudah berkesan dengan khusus perpaduan antara protein kulit seperti kolagen dan elastin dalam usaha untuk mengurangkan munculnya stretch mark. Berikut ini adalah senarai bahan aktif, dan tindakan mereka pada kulit.
Cocoa Butter: Apakah pelembab sangat berkesan yang mempunyai kemampuan untuk menembusi lapisan atas kulit dan melembabkan semua lapisan.
Shea Butter: Shea Butter juga merupakan pelembab yang sangat baik, tetapi di mana mentega koko sangat bagus untuk melembabkan kulit sangat kering, shea butter sangat bermanfaat untuk membantu menjaga kelembaban kulit.
Vitamin E: Manfaat dan penyembuhan yang berasal dari penggunaan vitamin E hampir tak berujung, Vitamin E juga merupakan antioksidan yang luar biasa, dan bekerja sebagai inisiator regenerasi kulit. Kombinasi dari dua membuat untuk satu alat regenerasi kulit yang kuat. Ingat regenerasi kulit diperlukan untuk meminimumkan paparan tanda / bekas luka stretch.
Kolagen Larut: Kolagen adalah komponen kunci dari kulit, dan adalah sangat penting untuk mengurangkan munculnya stretch mark. Kolagen adalah apa yang memberi kekenyalan kulit nya.
Dihidrolisis Elastin: Elastin adalah satu lagi komponen kunci dari kulit dan juga diperlukan untuk mengurangkan munculnya stretch mark. Elastin yang memberikan elastisitas kulit.
sekian! terima kasih kerana membaca. ops! harga produk ni lebih kurang RM35 kebawah sahaja dan boleh didapati di Guardian mahupun Watson.

1 comments:

Thomas Abraham said...

Selamat siang, perkenalkan saya Thomas Abraham, perusahaan kami yaitu, PD.Kakao Inti Jaya adalah perusahaan yang bergerak di bidang supplier Cocoa Product, salah satunya COCOA BUTTER. Kami melayani penjualan eceran, minimal 1 kg maupun quantity besar. Silahkan hubungi saya di 081223201725 atu PIN BB 28C79CD4. Terima kasih.