Saturday, May 7, 2011

hati gundah gulana nak balik ~

assalamualaikum !

fuh ! ada lagi sehari sebelum pulang ke muadzam shah . esok mak dah suruh balik awal-awal dah . jangan nak balik lambat-lambat . barulah malam kang ha nak minta izin mak balik hari isnin . aiseh ! hari isnin kelas ha petang lah mak :s ha tak suka betul nak duduk muadzam tu . duduk rumah lagi best . makanan selalu ada . kalau balik muadzam dah serupa macam mangsa kebuluran makanan jek . walau pun duduk rumah selalu kena bising dengan ayah , tapi tak apa . ha sanggup dengar . huuuuu . macam pagi tadi ha tersentap ar kena marah dengan ayah ( monolog dalam hati aku , haha )

betul orang cakap , kalau orang yang kite sayang dan bermakna bagi kite marah kite mesti kite akan terasa . lagi kalau ditengking . memang mendapat ar tengok air mata aku macam air paip jatuh .  memang lepas kena marah aku terus jadi patung bergerak je dalam rumah . mulut aku terus macam kena jahit . senyap . sampai sekarang aku duduk rumah nenek aku ni . konon merajuk lah . haha . ish ! tak ada ar merajuk . esok kan nak balik . jadi lepaklah rumah nenek kesayangan aku ini , biasalah anak kena marah dengan bapak . tu tandanya sayang . tak sayang tak marah kan ? mak aku ni je rajin melayan 'anak patung' dia . yela esok kan dah balik . lagi seminggu baru boleh tengok muka aku lagi . hehe . mesti fam(ily) rindu aku punya mulut yang asyik nak memekak je dekat rumah :') 

apa pun , HAPPY MOTHERS DAY ! tak tahu bila hari ibu yang sebenarnya . tapi bagi aku hari-hari sama saja . yang penting kita hormat ibu bapa kita sudeyh , tak payah melebih .. hikhik bubye semua :p 

12 comments:

UYC said...

wendu mak :(

hana nabihah said...

@uyc

balik nogori copek sikit~ buleh lopeh ghindu~

Abang Stalker said...

slmt hr ibu utk HN juga.. ;)

hana nabihah said...

@abang stalker

nape hN juga ? hN remaja lagi ^^

k e y r i said...

muadzam shah? apekah itu? cam pernah dgar...

hana nabihah said...

@keyri

yeah muadzam shah kat pahang la..nama tempat -___- huuu

cekodok said...

ibu ada hari2..
hari2 ada ibu...
so hari ibu hari2...
slamat ari ibu....haqhaqhaq

hana nabihah said...

@cekodok

rase nak makan je ko ni..huhu :p

eyka yuca mika ツ said...

dah lame tak blek muadzam , hee

hana nabihah said...

@ eyka yuca mika ツ

hee..balek2 :D

naem glizzy said...

rindu mak jugak :( sobss..

hana nabihah said...

(T T) balikkk kg jua ^^