Monday, January 16, 2012

apabila kualiti kerja orang kerajaan dipertikaikan ....

assalamualaikum !

secara jujurnye aku malas nak update blog. tapi aku agak panas hati dengan seorang hamba Allah yang sekampung dengan aku. aku tak tahu la apa masalah dia dalam group Segamat. bagi aku setelah aku baca atas bawah atas bawah. si pengadu tak ada salah apa-apa. yang menjadi salah sekarang bila seorang mamat  tazkirah itu ini. aku bukan tak boleh terima orang ni nak bagi nasihat.ni aku tangok cara dia cakap...mak aihhhhhh kalah dekan dekat universiti. kalah penceramah dekat majlis. kalah ahli politik dalam memberi hujahan. si pengadu cuma cakap :-


oke.kalau aku jadi si pengadu, aku pun panas hati. bayangkan kalau kau dari Melaka nak ke Segamat disebabkan sudah ada temu janji yang telah ditetapkan oleh pihak itu sendiri. tapi apa yang jadi, apa pon tarakkk ! kerja yang selambak dah ditinggalkan dekat sana, tapi bila sampai sini perkara yang dijanjikan takda. sendiri boleh fikir kan ?

bukan nak cakap Pejabat Agama sahaja. bagi aku, mana-mana badan kerajaan memang perkhidmatan mereka agak perlahan.ye aku tahu bukan semua tapi segelintir. 
 malah ada antara seorang orang yang komen :-


dan aku sangat setuju dengan komen mereka-mereka.


aku setuju dengan komen pertama itu didalam gambar di atas. sekarang we'ols sedang memperkatakan kualiti kerja dan perkhidmatan bukannya perangai seseorang. bagi aku sekarang kau yang sebenarnya meroyan kot. first time aku tengok lelaki komen macam karangan dalam facebook tadi.

jadi fikir-fikirkan, renung-renungkan dan selamat beramal.

sekian,terima kasih ! :)

p/s - malas nak masukkan 'karangan' dalam blog,
not enough space yaw ;P

5 comments:

Muhammad Ariff said...

tukaw kerajaan!

NARDtheNERD said...

gov servis mmg teruk.
menyampah.

:)

KizZ said...

Woh...tapi ada betulnya tu..


AWAS sesuatu yang ohsem menanti anda

Mr.Superman said...

sebaik x kje kerajaan.klu x makan maki org je la.

✿Cik aYusE✿ said...

seriussssly aku nyam pah sgt2 ngn 0rg krjaan... gji mkin naik tp kualiti krja hampeh..daMn!!!