Friday, October 15, 2010

arnab aku hilang !

salam jumaat :) hey.geram betul aku mendengar khabar berita daripada ayah aku.semalam dalam kereta ayah aku bagitahu la berita berita panas yang berlaku sepanjang aku tak ada dekat rumah.banyak betul berita.ada berita yang hangat dan ada berita yang hangit.kahkahkah.macam program radio je hangat dan hangit tu.

tapi aku nak kongsi satu saja la berita yang hangit dengan readers.arnab aku yang warna cokelat hilang ! jiran aku siap tolong tengok kat cicitibi.tapi tak nampak ada sesiapa yang mencurigakan.cuma orang orang biasa.mungkin sebab cicitibi mereka tak betul betul menghadap ke rumah aku kan.tapi nak kata hilang macam itu saja tak logik juga.yela.sebab pasu pokok ayah aku habis jatuh dan pecah.benda yang kat pagar tak pernah jatuh selama kami ada kat sini jatuh.pagar arnab aku dah berlubang sikit.cait~

ha-ha ! untuk lebih keselamatan ayah aku dah ubah suai rumah arnab aku.ayah aku buat pagar yang lebih tinggi supaya orang tak boleh panjat dan kucing tak boleh masuk untuk makan arnab yang masih bayi.lepas itu , pokok mangga dekat rumah aku pun ayah aku dah tebang sikit.masalah mental betul dengan pencuri.walaupun perkara ini nampak biasa bagi kalian.bagi aku perkara ini sangat serius.yela.mula mula berani curi arnab.lepas ini apa lagi la.erm.tapi tak apa lah.kami sekeluarga halalkan saja arnab cokelat itu.

p/s - ayah aku dah beli arnab lain :)

5 comments:

misyamissyou said...

arnab pon org curik ke..adoii...dh la comey..sian..pencuri tu kurg kasih syg..dia nak menumpang kasih syg arnab ko tu..

hana nabihah said...

hehe..biarlah..aku kalau arnab oBES aku yang kene curi.mang aku agak sedih melampau2 la..

Pqa Mn :) said...

adeh... pqa kot amik bunny tuh.. ade kt header pqa uh.. pqa da spray kaler kelabu..AHHAHAHAH

snf said...

arnab da abes jual kat kedai.cina amai beli.ntah2 depa curi arnab awak.hehehe^^jgn sedih2..

hana nabihah said...

@pqa
heheh siap dah spray kan :D

@snf
huuu dah ada baru :D