Friday, April 29, 2011

perlu ke semua ini ?

assalamualaikum !

pertama sekali , aku ingin minta maaf kalau entri kali ini akan menggores dan menang hati korang . ini hanya pandangan naïf aku dalam kehidupan . yeay !! :D

sempena hari jumaat yang mulia ini aku nak bercakap mengenai isu yang agak dah berkulat . isu orang sekarang suka menunjuk gambar pasangan mereka . siap ada satu album khas untuk pasangan , gambar pasangan penuh di setiap entri , gambar pasangan penuh di tepi blog . err bukan tak boleh nak letak , itu memang hak korang nak letak gambar berbentuk apa pun di facebook , blog , myspace dan lain –lain . aku memang tak marah dan cemburu dengan semua itu . tapi persoalannya , perlu ke ??? yeah ! aku mengaku suatu masa dulu pernah letak gambar bersama pasangan aku . tu pun sekeping dua . sejak aku meniti usia dua puluh –an aku semakin boleh berfikir .  sebenarnya banyak musabab yang rasional korang tak payah nak menunjuk pasangan korang .

antara yang paling penting ialah pasangan kita sekarang ini belum pasti lagi termaktub dalam lohmahfuz yang si dia adalah hak milik sejati korang . korang kan baru saja couple . belum tentu lagi kahwin dengan pasangan korang . nanti dah putus , barulah terhegeh-hegeh nak padam semua gambar tu . kan ke haru ?  dan sebenarnya , lebih banyak yang tak baik daripada yang baik apabila letak gambar ini semua .

sebagai contoh  : yang lelaki muka ibarat Johnny Depp , tetapi yang perempuan muka macam betty suarez ! apabila seorang orang tengok lantas berkata – omaigod ! tak sesuainya , aku lagi sesuai jadi makwe dia ~ mesti perempuan ni main ilmu hitam , bomoh kat lelaki ni bai ! err , kalau dah 40 orang kata macam tu , tak ke jadi doa ? elok korang bahagia selalu terus tak jadi apa , siapa mahu tanggung bai ? menanges la korang sorang sorang kat tepi dinding . baru padan muka ! :p

erm , tak semua benda elok untuk kita bercerita kepada umum . aku yakin dengan janji ALLAH , dan aku juga harus yakin bahawa jodoh itu rahsia ALLAH . aku hanya menaip apa yang ada dalam kepala otak aku hari jumaat ni . terpulang pada korang untuk menilai baik dan buruknya . wassalam .

terima kasih kerana membaca :’)

16 comments:

UYC said...

yeayyyy 1st <3
hehee biasa la tu org ade psngan >.<' org bhsia la kate kn.

UYC said...

typo *bahagia er hehe

hana nabihah said...

@ uyc

huhu tu yang parah tu kan mas eddy hehe..

UYC said...

ehehe ape yg parah..ok pe.haha

hana nabihah said...

@ uyc

hehe tu yang kite tak tahu..
musykil dah ni..
apa yang parah tak :P

cahaya inspirasi said...

first time singgah kat ur blog..erm...nice..sejuk mata memandang..
about entry..biasa la tu...manusiakan..bila bahagia habis semua nak tunjuk pada dunia...bila sebaliknya yg terjadi mulalah menyalahkan takdir...for me, adakalanya,kebahagiaan, kegembiraan even kemasyhuran sekalipun lebih baik simpan utk diri sendiri..x salah utk berkongsi..tp biar berpada2..PERCAYA TAK? sebenarnya diri kita sendiri yg membuka ruang utk org mengata, mengomen dan sebagainya terhadap kita..:)

hana nabihah said...
This comment has been removed by the author.
hana nabihah said...

@cahaya inspirasi

thanks sista ! appreciated it ^^

ye , saya setuju dgn apa akak cakapkan tuh.. biarlah segalanya besederhana :)

Mra Mastura said...

aku da xde gambar dgn si die. =P

hana nabihah said...

@ mra mastura

hahah ko ni :p

Abang Stalker said...

jom bergambar sme2.. :) atas pelamin jd pengantin.

hana nabihah said...

wah abang stalker kite ni ..

Siti Aziz said...

siti cakap atas dasar pengalaman la.. kapel bagai nak rak, akhir2 kawin dengan orang lain.. kuikuikuikui...

Abang Stalker said...

:) ;) :P <3

hana nabihah said...

@siti aziz

wahhh !! macam best jek cerita tu..cinta dgn orang lain , kawen dgn orang laen :D

hana nabihah said...

@abg stalker

arrrrr uuuuu oooooo eeee iiiiii ! :D