Showing posts with label produk. Show all posts
Showing posts with label produk. Show all posts

Tuesday, April 15, 2014

sunburn!! apa nak buat ni?

Assalamualaikum korang!!

Sabtu lepas jumpa kawan iteww ♥(ˆ⌣ˆԅ)

teguran pertama aku buat ialah ;- warghhhh!! apesal muka jadik macam tu? macam tu ialah mukanya berbelang, kasar, menggelupas & terbakar!! macam panjang je kan maksud macam tu.. makna pendek macam tu ialah SUNBURN!

gambar ihsan google :')

sebagai kawan yang prihatin ♥(ˆ⌣ˆԅ)

maka tengah hari lepas habis kerja, aku pun bergegas pergi Watsons. masuk je dalam Watsons Segamat, aku disambut promoter produk! cisssss ni kang kalau tanya kompom promot produk dia je..getus hatiku memberontak!

sekali betul daaaaaaaaaaaaaa... demmm!!

puas mata aku meliar mencari seorang staf yang memang aku dah biasa, barangkali tengah rehat kot! lama aku termenung.. kalau dah jodoh, jumpa juga staf yang bernama Mira tu! kuikui :)

potpetpotpetpotpet.. maka inilah yang di-suggestkan khas untuk mereka yang sedang mengalami dan menderita masalah sunburn! 


NIVEA SUN MOISTURISING
AFTER SUN LOTION 

Sebab nama dia ada 'sun', maka aku pun ambil gambar dia disebalik sinaran matahari panas di petang hari! :)

Masa aku test pakai, aku suka juga dengan NSMASL (singkatan nama losyen nivea tu) hehew! Selain daripada bau dia wangi, dia mudah serap masuk dalam kulit kita.. maka, tak adalah rasa minyak-minyak kat kulit. Esok dah boleh dah pos ke pantai timur untuk kawan iteww tu ♥(ˆ⌣ˆԅ)


Deskripsi ringkas mengenai NIVEA SUN MOISTURISING AFTER SUN LOTION adalah di dalam Bahasa Inggeris.. malas nak men-translate-kan dalam Bahasa Melayu :p

The cooling and soothing lotion with Aloe Vera is quickly absorbed and intensively moisturises the skin. Regular application after sun exposure helps increase the skin moisture level, leaving it with a soft and silky feeling. Enriched with precious avocado oil. Nivea Sun After Sun Lotion maintains the skins elasticity and ensures a long-lasting beautiful tan. 


Features:
Nivea Sun 200ml Moisturising After Sun Lotion: Aloe Vera

Cools, soothes and moisturises
Quickly absorbed
200ml bottle

Untuk mendapatkan produk di atas, korang boleh terjah Watsons dengan hanya RM11.50 !! Harga mungkin berubah mengikut peredaran masa.. haa gitewwww :p

Wassalam.. terima kasih kerana membaca! :)

Wednesday, June 29, 2011

apa yang muka aku pakai setiap kali ......

assalamualaikum ! 

merujuk perkara di atas , aku ingin berkongsi dengan kalian apa yang muka aku pakai setiap kali ......

keluar pergi kelas , pergi makan , balik segamat , pergi terminal , pergi jalan-jalan , pergi kedai RM2 beli stok makanan , pergi jawab exam , pergi pos laju , pergi tuang minyak kereta , pergi rumah nenek dan macam-macam pergi lagi :)


1. Johnson's Baby Powder (Blossoms )
RM 3.00
bedak untuk muka kalau malas pakai nombor 3 !

2. Sunplay Skin Aqua ( UV Moisture Milk )
RM 30.00 ++
pakai setiap kali nak keluar , sekarang kan musim panas . 

3. Secret compaq powder ( apricot )
RM 30.00 ++
aku guna produk ini dari tahun 2008 , memang bedak kat muka nampak kemas .

4. Lip Ice Sheer Colour
RM 10.00 ++
benda ini ikut darah kita tau , kalau aku guna ini memang jambu habis ! rasa comel saja . HA-HA

5. Secret Fruity Juice Lip
RM 11.80
ini aku pakai kalau aku rasa nak saja , aku suka warna oren . sebab tak terlalu menyerlah warna bibir .


gambar selendang purple ini aku guna nombor 2 , 3 dan 5 ! serta contact lense warna ungu kemerah jambuan . ada ke contact lense macam tu ? korang boleh dapatkan produk nombor 1 sehingga 5 di Guardian dan mana-mana kedai yang ada jual ar ! untuk pencuci muka pula , aku tak pakai pun . aku memang kategori pemalas tahap dewa dewi ! cuci dengan air biasa pun dah oke sebenarnya . *kalau korang yang jenis memang muka tak pakai produk apa - apa , aku cadangkan janganlah gatal tangan nak mencuba . sebab nanti efek teruk ! jerawat sana sini . haih ~ kan dah susah nanti nak kena cari ubat hilang jerawat ke apa pula . hehe . oke , bubye !   

tanda (*) berdasarkan pengalaman sendiri